Inspiracje Moniki

Przemyślenia i inspiracje

Social Navigation

6 różnych strategii cenowych: która jest odpowiednia dla Twojej firmy?

Biznes

Nie jest tajemnicą, że małe firmy odgrywają istotną rolę w amerykańskiej gospodarce. Jednak większość małych firm, które nie są pracodawcami, osiąga niewielki roczne przychody, a wiele z tych firm zarabia 20 000  PLN lub mniej. Chociaż na potencjał dochodowy firmy mogą wpływać różne czynniki, jednym z najważniejszych jest strategia cenowa stosowana przez jej właścicieli.

Dobra strategia cenowa pomaga określić punkt cenowy, w którym możesz zmaksymalizować zyski ze sprzedaży swoich produktów lub usług. Przy ustalaniu cen właściciel firmy musi wziąć pod uwagę szeroki zakres czynników, w tym koszty produkcji i dystrybucji, oferty konkurencji, strategie pozycjonowania i docelową bazę klientów firmy. To jest dobra polityka cenowa.

Chociaż klienci nie będą kupować towarów, które są wycenione zbyt wysoko, Twoja firma nie odniesie sukcesu, jeśli wyceni towary zbyt nisko, aby pokryć wszystkie koszty firmy. Wraz z produktem, miejscem i promocją, cena może mieć ogromny wpływ na sukces Twojej małej firmy.

Oto niektóre z różnych strategii, które firmy wdrażają przy ustalaniu cen swoich produktów i usług.

1. Ceny w Premium

Dzięki cenom premium firmy ustalają koszty wyższe niż ich konkurenci. Ceny premium są często najskuteczniejsze na początku cyklu życia produktu i są idealne dla małych firm, które sprzedają wyjątkowe towary. Przy wykładaniu pomoże merchandising warszawa.

Ponieważ klienci muszą postrzegać produkty jako warte wyższej ceny, firma musi ciężko pracować, aby stworzyć postrzeganie wartości. Wraz z tworzeniem wysokiej jakości produktu, właściciele powinni zadbać o to, aby ich działania marketingowe, opakowanie produktu i wystrój sklepu wpływały na cenę premium.

2. Ceny za penetrację rynku

Strategie penetracji mają na celu przyciągnięcie kupujących poprzez oferowanie niższych cen towarów i usług. Podczas gdy wiele nowych firm korzysta z tej techniki, aby odwrócić uwagę od konkurencji, ustalanie cen penetracji zazwyczaj prowadzi do początkowej utraty dochodów firmy.

Jednak z czasem wzrost świadomości może generować zyski i pomóc małym firmom wyróżnić się z tłumu. Na dłuższą metę, po dostatecznej penetracji rynku, firmy często podnoszą ceny, aby lepiej odzwierciedlać stan ich pozycji na rynku.

3. Ceny ekonomiczne

Ekonomiczne ustalanie cen, stosowane przez wiele różnych firm, w tym dostawców żywności generycznej i dyskontów, ma na celu przyciągnięcie najbardziej świadomych cen konsumentów. Dzięki tej strategii firmy minimalizują koszty związane z marketingiem i produkcją, aby utrzymać niskie ceny produktów. Dzięki temu klienci mogą kupować potrzebne im produkty bez dodatków.

Chociaż ceny ekonomiczne są niezwykle skuteczne w przypadku dużych firm, takich jak Wal-Mart i Target, technika ta może być niebezpieczna dla małych firm. Ponieważ małym firmom brakuje wielkości sprzedaży większych firm, mogą mieć trudności z wygenerowaniem wystarczającego zysku, gdy ceny są zbyt niskie. Mimo to selektywne dostosowywanie rabatów do najbardziej lojalnych klientów może być świetnym sposobem na zagwarantowanie im patronatu na długie lata.

4. Szumowanie cen

Zaprojektowany, aby pomóc firmom zmaksymalizować sprzedaż nowych produktów i usług, przeglądanie cen obejmuje ustalanie wysokich stawek w fazie wstępnej. Firma następnie stopniowo obniża ceny w miarę pojawiania się na rynku towarów konkurencyjnych.

Jedną z korzyści płynących z przeszukiwania cen jest to, że pozwala firmom maksymalizować zyski z wczesnych użytkowników przed obniżeniem cen, aby przyciągnąć bardziej wrażliwych cenowo konsumentów. Przeglądanie cen nie tylko pomaga małej firmie odzyskać koszty rozwoju, ale także stwarza iluzję jakości i ekskluzywności, gdy Twój produkt jest po raz pierwszy wprowadzany na rynek.

5. Cennik psychologii

Ponieważ gospodarka wciąż kuleje z powrotem do pełni zdrowia, cena pozostaje głównym problemem dla amerykańskich konsumentów. Ceny psychologiczne odnoszą się do technik, których używają marketerzy, aby zachęcić klientów do reagowania na poziomach emocjonalnych, a nie logicznych.

Na przykład udowodniono, że ustalenie ceny zegarka na 199 PLN przyciągnie więcej konsumentów niż ustawienie go na 200 USD, mimo że prawdziwa różnica jest tutaj niewielka. Jednym z wyjaśnień tego trendu jest to, że konsumenci zwracają większą uwagę na pierwszą liczbę na metce niż na ostatnią. Celem psychologii wyceny jest zwiększenie popytu poprzez stworzenie iluzji zwiększonej wartości dla konsumenta.

6. Ceny pakietów

Dzięki cenom pakietowym małe firmy sprzedają wiele produktów za niższą stawkę niż konsumenci, którzy kupiliby każdy produkt osobno. Pakowanie towarów jest nie tylko skutecznym sposobem przenoszenia niesprzedanych przedmiotów, które zajmują miejsce w Twoim zakładzie, ale może również zwiększyć postrzeganie wartości w oczach Twoich klientów, ponieważ zasadniczo dajesz im coś za darmo.

Ceny pakietów są bardziej efektywne w przypadku firm, które sprzedają produkty komplementarne. Na przykład restauracja może skorzystać z cen pakietowych, dołączając deser do każdego przystawki sprzedawanej w konkretny dzień tygodnia. Małe firmy powinny pamiętać, że zyski, które zarabiają na produktach o wyższej wartości, muszą rekompensować straty, jakie ponoszą na produkcie o niższej wartości.

Strategie cenowe są ważne, ale ważne jest również, aby nie tracić z oczu samej ceny. Oto 5 kwestii związanych z ceną produktów wraz ze strategią przy wyborze sposobu wyceny produktów.


monika

Mam na imię Monika. Lubię pisać. Masz pytania pisz moniqaa1991@gmail.com